Hoe moet je je marketing strategie opzetten?

je restaurant beter promoten

Elk bedrijf heeft een marketingstrategie nodig. Restaurants zijn geen uitzondering. In feite kunnen sommigen betogen dat restaurants voor elke klant nog meer moeten vechten dan retailers, omdat het lijkt dat in moeilijke economische tijden, families hun budgetten als eerste aanscherpen op etentjes.

Bij het marketing van uw restaurant maakt u kennis met uw doelgroep, uw concurrentie, merktechnieken en reclame mogelijkheden.

Als restaurant eigenaar moeten uw doelen en doelstellingen worden gekoppeld aan uw missie- en waardeverklaringen. Zorg ervoor dat doelen en doelstellingen specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en tijdig zijn.

Restaurant marketing en Google

Bijvoorbeeld met marketing hoger in Google komen. Als u het slim aanpakt, ook dan kan jouw zaak hoger komen. Dit geeft u een plan om te volgen en het vermogen om het punt te herkennen waarbij u succes behaalt. Het is niet nodig om doelstellingen voor elk facet van uw restaurantbedrijf vast te leggen, maar het is belangrijk om op sleutelelementen te focussen.

Update uw doelen en doelstellingen indien nodig, aangezien de zakelijke plannen gedateerd raken met der tijd. De doelen die u voor het eerste jaar voor uw bedrijf heeft vastgesteld, moeten afwijken van de doelen en doelstellingen voor het derde jaar of het jaar 10. Zorg dat ook uw team opgewonden raakt over het bereiken van deze doelstellingen door ze in de planning te betrekken.

Stel omzet doelstellingen voor uw restaurant

Omzetdoelstellingen zijn belangrijk, aangezien geld de drijvende kracht van het bedrijf is. Een voorbeeld van een omzetdoel zou kunnen zijn voor de gemiddelde verkoop in een bepaalde termijn – bijvoorbeeld tussen 300.000 euro en 500.000 euro, gemiddeld in de eerste drie jaar.

Wanneer u uw doelstellingen schrijft, bepaal dan ook hoeveel inkomsten u elke maand nodig heeft om dit doel te bereiken. Overweeg ook of er maanden of weken drukker zijn dan anderen. Misschien stijgt uw bedrijf tijdens het vakantieseizoen wanneer mensen druk winkelen en minder zin in koken hebben.

Vervolgens uiteengezet in hoeveel maaltijden of andere eenheden elke week en elke dag moeten worden verkocht. Overweeg je eetgelegenheden. Als u in het weekend een volledige bezetting hebt, zullen de omzetdoelstellingen voor deze dagen hoger zijn dan de werkdagen. Een doelstelling kan zijn: “Wij zullen de omzet van desserts op weekdagen maximaliseren door een speciaal twee gangen menu te plaatsen.”

Uitstekende gastvrijheid

Uitstekende service in combinatie met kwaliteits-eten is een basisplan om herhalende klanten te krijgen. Een voorbeeld van een restaurant service doel kan zijn om de beste afhaal service van een gebied restaurants te bieden.

Doelen zouden dan bepalen hoe deze ervaring er uit zou zien. Misschien zouden gasten binnen twee minuten na binnenkomst begroet worden en binnen 10 minuten zitten. Doelstellingen zouden ook een eis kunnen bevatten, dat diners uiterlijk vijf minuten na het zitten water en brood bij hun tafels ontvangen.

Gelijk een drankje klaar hebben staan in de horeca

Andere marketing mogelijkheden

Maak marketing en reclame mogelijkheden. In veel hotels en motels kunnen restaurants menu’s en coupons achterlaten in de hotelkamers en lobbygebieden. Als uw restaurant in de buurt van een congrescentrum is, maximaliseer uw kans voor zakendiners tijdens evenementen door menu’s en coupons achter te laten of door misschien zelfs een evenement te sponsoren.

Het aanbieden van cadeaubonnen is op zichzelf een marketingstrategie, omdat een persoon het certificaat koopt om iemand anders te kunnen geven voor een bezoek aan uw restaurant. Bied gratis proeven in drukke locaties aan om hongerige gasten te lokken om uw restaurant te bezoeken.

Dit zijn enkele simpele tips die je op veel websites zult vinden. Doe specials via lokale publicaties met coupons voor nieuwe producten, euro’s korting of gratis producten bij aankoop. Voer ook uw restaurant aan in wedstrijden door tijdschriften, kranten en andere sponsororganisaties.

Bouw je merk. Uw merk is uw reputatie en het vertegenwoordigt de algemene verwachting van een klant wanneer zij uw bedrijf binnenkomen. Om uw merk te bouwen, moet u uw reputatie verstevigen. Haal ook uw beloftes. De verwachtingen van uw klanten consequent ontmoeten en overtreffen, dat is belangrijk.

de beste afhaal bieden in je restaurant

Kwaliteit, indrukwekkende klantenservice is de beste manier om uw merk te bouwen.

Word ook een actief onderdeel van de gemeenschap. Maaltijden aan daklozen en kortingen aan non-profitorganisaties verstrekken. Of break-even evenementen in uw restaurant, met een percentage van de verkoop naar een lokale groep of organisatie.

Bied korting aan zakenmensen die in de buurt werken. Dit soort public relations kan een buzz over je restaurant creëren die nieuwe klanten trekt en vorige of bestaande klanten opnieuw doet langskomen.

Leer je horeca doelgroep kennen

Identificeer en leer over uw doelgroep. Elk restaurant trekt een bepaalde groep mensen aan. Het lokale fastfoodrestaurant trekt een andere markt dan een luxe restaurant met wijnlijsten en kaviaar. Het ontwikkelen van uw marketingplan vereist dat u kennis heeft van uw doelgroep.

Onderzoek dingen zoals de behoeften en wensen van uw klanten, waardoor ze ervoor kiezen om buiten het huis te eten en wat ze voor een avondeten zullen betalen.

Onderzoek de competitie. Om te kunnen voldoen aan de felle concurrentie voor diners, moet een restaurant weten wat andere bedrijven aanbieden. Ken hun sterke en zwakke punten, en de redenen waarom hun gasten trouw zijn aan het bedrijf.

Uw eigen restaurant kan wellicht stappen ondernemen om uw zwakheden te verbeteren om klanten van andere vestigingen te trekken. Bepaal wat u kunt doen om uw restaurant te onderscheiden of wat u al doet. Wat maakt uw restaurant anders?

Marketing is cruciaal bij het houden van een restaurant. Het is belangrijk om uw bestaande klantenbestand te behouden tijdens het groeien van het restaurant door nieuwe gasten aan te trekken.

Een voorbeeld van een marketing doel kan zijn om nieuwe gasten uit een bepaalde buurt te trekken. Doelstellingen kunnen onder andere het gebruik van sociale media inzetten om potentiële gasten in gesprekken over eten te betrekken, zich bij het buurtcomité voor zomeractiviteiten aan te sluiten en een directe mailing uit te sturen die mensen uit de buurt uitnodigt om een ​​gratis voorgerecht te proberen.

Uitgaven zijn een ernstige zorg voor elke zakenman. In het restaurantbedrijf kunnen onnodige uitgaven zoals voedselafval, overmatige arbeid en te dure benodigdheden leiden tot een aanzienlijke daling in de winst. Bij het vaststellen van doelen om de uitgaven in lijn te houden, moet u rekening houden met de gebieden van arbeid, voedsel, overhead en werknemersbehoud.

Een voorbeeld van een doel kan zijn om de kosten van voedsel op minder dan 40 procent van alle inkomsten te houden. Doelstellingen zouden dan kunnen richten op laag voedselafval, het vinden van betaalbare voedselverkopers en het optimaliseren van de middelen.

4. Update uw menu. Elk jaar of zo moet u over uw menu gaan en bepalen wat goed verkoopt en wat moet worden bijgewerkt. Misschien is er een groep mensen die uw restaurant niet kiezen door uw menu keuzes. Het kan zijn dat u helemaal niet geloofwaardig overkomt door het menu wat u aanbiedt. Bepaal of er menuopties zijn die u kunt toevoegen, verwijderen of bieden om nieuwe business te lokken.

Publiceer uw nieuwe menuaanbod om klanten aan te moedigen om terug te keren en nieuwe klanten te vragen om uw restaurant te proberen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *